پشتیبانی سایت!            8 صبح الی 5 عصر 09051947338
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. مهم ترین بیماری های شایع کودکان که والدین باید بدانند!
مهم ترین بیماری های شایع کودکان که والدین باید بدانند!

مهم ترین بیماری های شایع کودکان که والدین باید بدانند!

  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
  • 0 لایک
  • 415 بازدید
  • 2 دیدگاه

به عنوان یک والدین، لازم است که در مورد بیماری های مختلفی که می تواند فرزند شما را تحت تاثیر قرار دهد، آگاه باشید. دانستن علائم و روش های پیشگیری می تواند به شما کمک کند تا کودک خود را سالم و از این بیماری های رایج دوران کودکی در امان نگه دارید. بیماری های شایع کودکان در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انواع بیماری های شایع کودکان چیست؟

در ادامه مهم ترین بیماری که کودک شما ممکن است به آن مبتلا باشد، را شرح خواهیم داد. پس از مشاهده هر یک از علائم باید سریعا به متخصص اطفال در شیراز مراجعه کنید.

سرماخوردگی بیماری های شایع کودکان

سرماخوردگی یکی از شایع ترین بیماری هایی است که کودکان را درگیر می کند. این بیماری توسط ویروسی ایجاد می‌شود که هنگام سرفه یا عطسه فرد مبتلا به سرماخوردگی از طریق هوا پخش می‌شود. علائم سرماخوردگی شامل آبریزش یا گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد، سردرد و گاهی تب پایین است.

پیشگیری: برای جلوگیری از سرماخوردگی فرزندتان، او را تشویق کنید که مرتب دست های خود را بشویید و از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. مطمئن شوید که اگر مریض شدند استراحت و مایعات زیادی دریافت کنند.

آنفولانزا

مانند سرماخوردگی، آنفولانزا نیز توسط یک ویروس ایجاد می شود. با این حال، علائم آنفولانزا معمولاً شدیدتر است و شامل تب بالا، لرز، بدن درد و خستگی است. کودکان مبتلا به آنفولانزا ممکن است حالت تهوع، استفراغ و اسهال را نیز تجربه کنند.

پیشگیری: بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا از طریق واکسیناسیون است. اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر سال واکسن آنفولانزا دریافت می کند. بهداشت دست ها را تشویق کنید و به کودک خود بیاموزید که هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را بپوشاند.

بیماری دست، پا و دهان یک بیماری مهم در اطفال

بیماری دست، پا و دهان یک بیماری ویروسی است که در کودکان خردسال شایع است. این بیماری توسط گروهی از ویروس ها به نام انترو ویروس ایجاد می شود. علائم شامل تب، گلودرد، زخم‌های دردناک در دهان و بثورات پوستی روی دست‌ها، پاها و گاهی اوقات باسن است.

پیشگیری: بهداشت دست را تشویق کنید، به خصوص بعد از استفاده از حمام و قبل از غذا خوردن. از تماس نزدیک با افراد مبتلا به این بیماری خودداری کنید و سطوحی را که ممکن است آلوده باشند ضدعفونی کنید.

بیماری دست، پا و دهان یک بیماری مهم در اطفال

آبله مرغان یکی از بیماری های شایع کودکان

بیماری آبله مرغان در کودکان یک عفونت ویروسی بسیار مسری است که باعث ایجاد بثورات خارش دار و تاول روی پوست می شود. این بیماری از طریق تماس مستقیم با مایع تاول‌ها یا هنگام سرفه یا عطسه فرد مبتلا از طریق هوا پخش می‌شود. علائم شامل تب، سردرد و بثورات پوستی است که از صورت شروع می شود و سپس به بقیه بدن گسترش می یابد.

پیشگیری: بهترین راه پیشگیری از آبله مرغان واکسیناسیون است. مطمئن شوید که کودک شما دو دوز توصیه شده از واکسن را دریافت می کند. اگر کودک شما به آبله مرغان مبتلا شد، او را در خانه نگه دارید تا زمانی که تمام تاول ها خشک شوند.

بیماری سرخک در بین اطفال

سرخک یکی دیگر از بیماری های ویروسی بسیار مسری است که می تواند عوارض جدی ایجاد کند. هنگامی که فرد مبتلا سرفه یا عطسه می کند، از طریق هوا پخش می شود. علائم شامل تب بالا، سرفه، آبریزش بینی و بثورات پوستی است که از صورت شروع می شود و سپس به بقیه بدن گسترش می یابد.

پیشگیری: واکسن سرخک بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری است. مطمئن شوید که کودک شما دو دوز توصیه شده از واکسن را دریافت می کند. بهداشت دست ها را تشویق کنید و از تماس نزدیک با افراد مبتلا به این بیماری خودداری کنید.

بیماری سرخک در بین اطفال

سیاه سرفه بیماری های شایع اطفال

سیاه سرفه که سیاه سرفه نیز نامیده می شود، یک عفونت باکتریایی است که باعث سرفه های شدید می شود. هنگامی که فرد مبتلا سرفه یا عطسه می کند، از طریق هوا پخش می شود. علائم عبارتند از سرفه شدید، صدای “سیخ” در هنگام حملات سرفه و استفراغ پس از سرفه.

پیشگیری: واکسیناسیون بهترین راه برای پیشگیری از سیاه سرفه است. اطمینان حاصل کنید که کودک شما مجموعه ای از واکسن های توصیه شده را دریافت می کند. بهداشت دست ها را تشویق کنید و به کودک خود بیاموزید که هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را بپوشاند.

کلام آخر

در نتیجه، به عنوان یک والدین، مهم است که مراقب بیماری های رایج دوران کودکی باشید. حتماً بهداشت دست را تشویق کنید، به کودک خود بیاموزید که هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را بپوشاند و مطمئن شوید که واکسن های توصیه شده را دریافت می کند. اگر فرزند شما مریض شد، فورا به پزشک مراجعه کنید و دستورالعمل های پزشک خود را برای درمان و مراقبت دنبال کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نویسنده : سانا زمانی

من سانا هستم. سئوکار و محتوانویس 25 ساله که همیشه مشتاق یادگیری چیزهای جدید هستم. رشته تحصیلی من تجربی بوده است و حالا به عنوان پرستار مشغول به کار هستم. آشنایی با دنیای پزشکی و سلامت نیز من را به دنبال سبک زندگی سالم‌تر تشویق می‌کند و من علاقه‌مند به تحقیق و تولید محتوا در این زمینه هستم. من افتخار می‌کنم که با تیم پزشک آنلاین 24، این احساس ارزشمند را تجربه می‌کنم.

  • اشتراک گذاری:

۲ دیدگاه

دیدگاه خود را درج کنید